måndag 12 december 2011

Årets pepparkakor är bakade



Årets pepparkakor är bakade! Vi har kavlat och stansat och stansat och kavlat..... Jag hade lagat en dubbeldeg så att det roliga inte skulle ta slut i mitten. (men det slutade med att jag ensam stod och kavlade mitt inatten....)

Då lilltjejen är frälst av muminfigurerna så blev det en hel del mumintroll, lilla my:n, hattifnattar, snusmumrikar etc i burken. Men också mera traditionella stjärnor och hjärtan.
Själv lagade jag  en stor mängd papparkakspinnar som jag penslade och strödde rikligt med pärlsocker på före gräddningen. Dessa skall dippas i mögelost creme.....Mums så gott!
Barnena vill absolut ännu pynta kakorna så fortsättning följer antagligen!

1 kommentar:

  1. Vilka fina burkar! Mysigt det låter med peppisbak med era små troll! Jag hade gärna gjort dej sällis miss i nassen :) Kramar D

    SvaraRadera